Se încarcă ...

0

Politica de protecție a datelor cu caracter personal

 

Începând cu data de 25 mai 2018, sunt aplicabile prevederile Regulamentului (UE) nr. 679/2016, al Parlamentului European și al Consiliului Uniunii Europene, privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor).


Protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal este un drept fundamental al omului, prevăzut în art. 8 alin. (1) din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene și art. 16 alin. (1) din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene.


Institutul European din România cunoaște importanța datelor dumneavoastră și se angajează să protejeze confidențialitatea și securitatea acestora. Din acest motiv, este important pentru noi, în calitate de operator de date cu caracter personal, să vă furnizam, într-o manieră integrată și practică, informațiile legate de prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal în calitate de persoane vizate.


Institutul European din România, cu sediul în Bd. Regina Elisabeta nr. 7-9, sector 3, București, colectează și prelucrează date cu caracter personal în scopul îndeplinirii misiunii și obiectivelor sale:


a) sprijinirea fundamentării și a punerii în aplicare a politicilor Guvernului României în domeniul afacerilor europene;
b) creșterea nivelului de cunoștințe și abilități ale funcționarilor publici și ale altor categorii socioprofesionale în domeniul afacerilor europene;
c) îmbunătățirea accesului la dreptul Uniunii Europene, la jurisprudența Curții Europene a Drepturilor Omului și la dreptul românesc relevant pentru domeniul afacerilor europene, precum și a înțelegerii și aplicării acestora;
d) contribuția la dezvoltarea spiritului și a valorilor europene.


Colectăm și prelucrăm următoarele tipuri de date:

 

  • nume
  • prenume
  • adresă 
  • adresa de email
  • număr de telefon
  • IP
  • nume și locație angajator 

 

De asemenea, vă punem la dispoziție pe site o secțiune specială dedicată oferirii de testimoniale, respectiv materiale scrise însoțite sau nu de fotografia pe care o încărcați personal pe site sau prin intermediul site-urilor de socializare afiliate sau materiale audio sau video în care să expuneți experiența dumneavoastră raportat la serviciile de pe site și care pot fi utilizate de către Operator în scopul serviciilor de reclamă, marketing și publicitate a site-ului, inclusiv prin publicare pe acest site, dar și pe alte canale de promovare. 

 

Când vizitați site-ul, colectăm automat anumite informații despre dispozitivul dumneavoastră, cum ar fi informații despre browser, adresa IP, fus orar și unele cookie-uri instalate pe dispozitiv. 

 

Când vă înscrieți la cursurile de pe această platformă, colectăm datele necesare care să permită identificarea dumneavoastră, inclusiv date despre parcursul educational:

 

  • Nume
  • Prenume
  • Date de contact
  • Cursurile la care v-ați înscris
  • Data la care v-ați înscris la fiecare curs
  • Timpul petrecut pe platformă
  • Ce procent din curs ați finalizat
  • Notele obținute la fiecare test
  • Data și ora la care ați descărcat atașamentele

 

Folosim Google Analytics pentru a ne ajuta să înțelegem cum utilizează clienții noștri site-ul - puteți citi mai multe despre modul în care Google utilizează informațiile dvs. personale aici: https://www.google.com/intl/ro/policies/privacy/. De asemenea, puteți renunța la Google Analytics aici: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout.

 

Vă rugăm să consultați și secțiunea privind Politica de cookie-uri afișată pe pagina principală a site-ului nostru. 

Nu colectăm și nu prelucrăm date sensibile, definite ca atare de GDPR .Nu dorim să colectăm sau să prelucrăm date ale minorilor 

 

Solicităm și prelucrăm date personale pentru: 

 

  • a face posibilă crearea contului dumneavoastră pe site și funcționarea site-ului 
  • transmiterea de newslettere, invitații, materiale legate de serviciile noastre și informații legate de evenimentele sau programele pe care le organizăm sau pe care le promovăm – dacă vă oferiți consimțământul în acest sens 
  • oferirea de răspunsuri la solicitările plasate
  • evaluarea serviciilor oferite pe site 
  • verificarea îndeplinirii condițiilor de eligibilitate a utilizatorilor, în raport cu specificațiile proiectului AFTIPA: Inițiativa de formare antifraudă pentru administrația publică, inițiat de IER și finanțat de Uniunea Europeană, prin linia de finanțare EUAF – 2022 – TRAI, din care acest website face parte. Proiectul se adresează exclusiv angajatilor din institutiile publice. 
  • prestarea serviciilor disponibile pe site, monitorizarea parcursului educational, transmiterea de notificări referitor la diverse termene limită, eliberarea certificatului de participare.

 

Temeiurile prelucrării

 

Operatorul are dreptul de a prelucra date personale pentru scopurile prezentate mai sus.

 

În cazul în care prelucrarea datelor nu este necesară pentru încheierea și executarea raporturilor noastre juridice sau pentru oferirea accesului la cursurile prezente pe această platformă  nu vom prelucra date personale pentru niciunul dintre scopurile de mai sus dacă nu avem consimțământul dumneavoastră în acest sens.

 

Durata de stocare și prelucrare a datelor personale

 

Prelucrăm și stocăm datele personale pe durata necesară îndeplinirii scopurilor pentru care datele au fost colectate și în orice caz pe perioada impusă de reglementările legale aplicabile. 

 

Actualizăm periodic baza noastră de date astfel încât să nu stocăm date care nu mai sunt necesare scopurilor pentru care au fost colectate.

 

Măsuri de securitate a datelor

 

Societatea asigură măsurile tehnice și juridice adecvate pentru a asigura o protecție efectivă a datelor cu caracter personal aparținând persoanelor care ne furnizează astfel de date. 

 

Ne angajăm să vă păstrăm datele personale în siguranță și luăm măsurile rezonabile în acest sens, inclusiv împotriva accesului neautorizat, al utilizării neautorizate a datelor, distrugerii, pierderii sau alterării acestora. 

 

Ne instruim sistematic angajații legat de importanța protejării datelor cu caracter personal, am instituit proceduri interne în acest sens și, în plus, depunem toate eforturile pentru a ne asigura că și partenerii noștri gestionează măsuri adecvate pentru prelucrarea datelor personale care pot ajunge la ei în cadrul raporturilor noastre contractuale. 

 

Ne rezervăm dreptul de a solicita alte date necesare pentru îndeplinirea atribuțiilor compartimentelor din cadrul IER, strict în conformitate cu prevederile legale.

 

IER, prin compartimentele sale, colectează date personale direct de la dumneavoastră sau de la terți (cum ar fi alte instituții ori entități care se adresează IER sau cu care IER are încheiate parteneriate, acorduri de colaborare ori alte persoane vizate) sau din documente publice.

 

În cazul în care trebuie să prelucrăm date cu caracter personal obținute de la terți persoane juridice, aceștia din urmă au obligația de a vă furniza informațiile necesare cu privire la utilizarea datelor cu caracter personal transmise.

 

Termeni în înțelesul Regulamentului (UE) nr. 679/2016:

 

  • date cu caracter personal înseamnă orice informații privind o persoană fizică identificată sau identificabilă („persoana vizată”); o persoană fizică identificabilă este o persoană care poate fi identificată, direct sau indirect, în special prin referire la un element de identificare, cum ar fi un nume, un număr de identificare, date de localizare, un identificator online, sau la unul sau mai multe elemente specifice, proprii identității sale fizice, fiziologice, genetice, psihice, economice, culturale sau sociale;
  • prelucrare înseamnă orice operațiune sau set de operațiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal sau asupra seturilor de date cu caracter personal, cu sau fără utilizarea de mijloace automatizate, cum ar fi colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispoziție în orice alt mod, alinierea sau combinarea, restricționarea, ștergerea sau distrugerea;
  • restricționarea prelucrării înseamnă marcarea datelor cu caracter personal stocate cu scopul de a limita prelucrarea viitoare a acestora;
  • operator înseamnă persoana fizică sau juridică, autoritatea publică, agenția sau alt organism care, singur sau împreună cu altele, stabilește scopurile și mijloacele de prelucrare a datelor cu caracter personal; atunci când scopurile și mijloacele prelucrării sunt stabilite prin dreptul Uniunii sau dreptul intern, operatorul sau criteriile specifice pentru desemnarea acestuia pot fi prevăzute în dreptul Uniunii sau în dreptul intern;
  • consimțământ al persoanei vizate înseamnă orice manifestare de voință liberă, specifică, informată și lipsită de ambiguitate a persoanei vizate prin care aceasta acceptă, printr-o declarație sau printr-o acțiune fără echivoc, ca datele cu caracter personal care o privesc să fie prelucrate;

 

Principiile care stau la baza prelucrării datelor cu caracter personal:

 

  • buna-credință, autorizarea și responsabilitatea în activitatea de prelucrare a datelor cu caracter personal;colectarea datelor exclusiv în scopuri bine determinate, explicite și legitime;
  • colectarea adecvată și neexcesivă a datelor personale, în raport cu scopul pentru care sunt colectate și prelucrate;
  • confidențialitatea asupra prelucrării datelor cu caracter personal;
  • respectarea drepturilor persoanelor vizate de prelucrarea datelor cu caracter personal.

 

 

Scop

 

Datele personale sunt colectate și prelucrate în vederea derulării următoarelor tipuri de activități în domeniul afacerilor europene:

 activități suport specifice desfășurării activităților curente, precum cele specifice domeniului resurse umane, financiar-contabilitate etc.;

- activități și programe de formare continuă și dezvoltare profesională de scurtă și lungă durată;

- activități de comunicare publică în domeniul afacerilor europene, prin organizarea de conferințe publice, seminarii, mese rotunde, dezbateri etc.;

- derulare proiecte din fonduri nerambursabile.

 

Modalități de stocare

 

Pentru stocarea electronică/digitală a datelor folosim următoarele servicii: Google Apps/Drive, MailChimp. Datele colectate sunt stocate pe serverul instituției și sunt protejate la standarde ridicate de securitate.

 

Stocarea se face și pe suport de hârtie, cu precizarea că aceste documente sunt gestionate de persoanele desemnate în acest sens și se arhivează conform legislației aplicabile.

Stocarea datelor se face strict în scopul pentru care s-a exprimat acordul, iar accesul la aceste date este oferit doar către persoanele care au responsabilități în domeniile respective.

 

Datele dumneavoastră personale sunt stocate pe perioada necesară efectuării tuturor demersurilor întreprinse pentru susținerea activităților compartimentelor din cadrul IER de:

a) sprijinire a fundamentării și a punerii în aplicare a politicilor Guvernului României în domeniul afacerilor europene;

b) creșterea nivelului de cunoștințe și abilități ale funcționarilor publici și ale altor categorii socioprofesionale în domeniul afacerilor europene;

c) îmbunătățirea accesului la dreptul Uniunii Europene, la jurisprudența Curții Europene a Drepturilor Omului și la dreptul românesc relevant pentru domeniul afacerilor europene, precum și a înțelegerii și aplicării acestora;

d) contribuția la dezvoltarea spiritului și a valorilor europene.

 

Comunicarea datelor către alte persoane

 

Pentru îndeplinirea obligațiilor legale ce ne revin sau în alte scopuri legitime este posibil să transmitem datele dvs. personale către autorități publice, organe judiciare, și alte categorii de destinatari, din România sau din afara ei sau a Uniunii Europene, asigurându-ne însă întotdeauna că instituim garanții adecvate pentru protejarea datelor dumneavoastră (spre exemplu, clauze contractuale standard etc).

 

Drepturi

 

Orice persoană poate să refuze ca datele personale să fie prelucrate, pentru motive temeinice și legitime.

 

Persoanele care și-au exprimat acordul în prealabil ca datele lor să fie colectate și prelucrate, au următoarele drepturi:

 Dreptul la informare – pot solicita informații privind activitățile de prelucrare a datelor personale, respectiv: identitatea operatorului, scopurile prelucrării, categoriile de date cu caracter personal vizate, destinatarii sau categoriile de destinatari cărora datele cu caracter personal le-au fost sau urmează să le fie divulgate;

Dreptul la rectificare – pot rectifica datele personale inexacte sau pot solicita completarea acestora;

Dreptul la ștergerea datelor („dreptul de a fi uitat”) – pot solicita ștergerea datelor, în cazul în care nu mai sunt necesare pentru îndeplinirea scopului pentru care au fost colectate sau prelucrate, atunci când prelucrarea acestora nu a fost legală sau în orice alte situații prevăzute de lege;

Dreptul la restricționarea prelucrării – pot solicita restricționarea prelucrării în cazul în care se contestă exactitatea datelor (restricționarea prelucrării va dura o perioadă ce îi permite operatorului să verifice exactitatea datelor), precum si în alte cazuri prevăzute de lege;

Dreptul de opoziție – pot să se opună, în special, prelucrărilor de date care se întemeiază pe interesul lor legitim [articolului 6 alineatul (1) din RGPD 679/2016];

Dreptul la portabilitatea datelor – pot primi, în anumite condiții, datele personale pe care le-au furnizat, într-un format structurat, utilizat în mod curent și care poate fi citit automat sau pot solicita ca respectivele date să fie transmise altui operator;

Dreptul de a depune plângere – pot depune plângere față de modalitatea de prelucrare a datelor personale la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal în scopul apărării drepturilor garantate de RGPD pe care le considerați a fi fost încălcate de către instituția noastră;

Dreptul de retragere a consimțământului – în cazurile în care prelucrarea se întemeiază pe consimțământul expres al persoanei acesta poate fi retras oricând. Retragerea consimțământului va avea efecte doar pentru viitor, prelucrarea efectuată anterior retragerii rămânând în continuare valabilă;

Dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, inclusiv crearea de profiluri – pot cere și obține intervenția umană cu privire la respectiva prelucrare, pot să își exprime propriul punct de vedere cu privire la aceasta și pot contesta decizia. Fac excepție cazurile în care o astfel de prelucrare este necesară pentru încheierea sau executarea unui contract, când este autorizată de dreptul Uniunii sau de dreptul intern sau când există consimțământul persoanei vizate.

 

Exercitarea drepturilor mai sus menționate se va face în baza unei cereri scrise, datate și semnate, către responsabilul cu protecția datelor, la adresa de e-mail dpo[at]ier.gov.ro. După primirea solicitării, se va verifica identitatea persoanei vizate. În măsura în care identitatea persoanei vizate nu se poate confirma, se va proceda la respingerea cererii. Dacă persoana vizată, în scopul exercitării drepturilor sale, oferă informații suplimentare, care permit identificarea sa, se va proceda la analiza solicitării. Termenul de transmitere a răspunsului este de 30 de zile, în condițiile prevăzute de GDPR. Atunci când este necesar, din motive legate de complexitatea și volumul cererilor primite simultan, această perioadă poate fi prelungită.

 

Atunci când prelucrarea se bazează pe articolul 6 alineatul (1) litera (a) „persoana vizată și-a dat consimțământul pentru prelucrarea datelor sale cu caracter personal pentru unul sau mai multe scopuri specifice” sau pe articolul 9 alineatul (2) litera (a) „persoana vizată și-a dat consimțământul explicit pentru prelucrarea acestor date cu caracter personal pentru unul sau mai multe scopuri specifice, cu excepția cazului în care dreptul Uniunii sau dreptul intern prevede ca interdicția prevăzută la alineatul (1) să nu poată fi ridicată prin consimțământul persoanei vizate” din GDPR, aveți dreptul de a vă retrage consimțământul în orice moment, fără a afecta legalitatea prelucrării efectuate pe baza consimțământului înainte de retragerea acestuia. Astfel, puteți modifica sau elimina consimțământul în orice moment, și vom acționa imediat în consecință, cu excepția cazului în care există un motiv legal sau un interes legitim pentru a nu face acest lucru.

 

Considerăm că, prin accesarea site-ului nostru, ați luat la cunoștință de informarea privind protecția datelor cu caracter personal.